Жаңалық

7,5 миллиард доллар тұратын бренд құрған жапондық кәсіпкер кім?

Uniqlo Тадаси Янаи өз жинақ қорын 2 жыл ішінде 25,4 млрд АҚШ долларына жеткізген. Ол киім саласындағы Жапонияның ең бай адамы атанды. Шығарған гидтері Inditex ( Zara, Oysho, Stradivarius).

2016 жылы Fast Retailing Co. компаниясының акциясы құлдыраса да, Uniqlo бренді өте сәтті болды, себебі сатылымдар тез өсіп, инвнсторлардың көңілінен шықты.  Қазіргі таңда бұл дүкендер экономикада өз орнын тапқан. Үлкен сауда орталықтарында адамдар аз болғанда, компания  бірнеше миллиард ақша жоғалтады екен, бірақ жыл соңына дейін ол жинақ қорына еш әсерін тигізбейді.

Тадаси миллиардердің тағдырынан бас тарта жаздаған 

Кез-келген жапондық сияқты Тадаси өте еңбекқор адам. Десек те, тамыз айында ол Гавай аралдарына барып демалуды әдетке айналдырған. Атақты бай,  Softbank директоры, Nippon Venture фондының жетекшісі жұмыстан бас тарту ойлары болғанын жасырмайды. Тадасидің әкесі ер адамдарға арналаған Ogori Shoji  брендін  бастаған, сол себепті оның ағасы отбасылық бизнесті тоқтатпағаны дұрыс екенін айтқан. Жас маман өзіне берілген бұл билікті дұрыс пайдаланбағанын күлкімен еске алады. 1972 жылы өз дүкендерінде 1 айдың ішінде 6-7 адам жұмыстан өз еркілерімен кеткенін айтады. Ондағы басты себеп басшының жұмыскерлеріне дөрекілігі дейді. Әкесі баласының бұл кәсіпсіздігін көріп, барлық жұмысты жас бизнесменге берген. Бір күнде  Тадаси кассада өзі тұрып, костюмдерді тазалап, еден жууды өз мойнына  алған. Бұл  жағадай оны кішіпейілділікке үйретті.

1984 жылы, әкесі зейнетке шыққан соң, Янаи Хиросимада unique Clothing Warehouse бутигін ашты (кейін атауы Uniqlo дейін қысқарады) және ескі дүкендердің ребрендингін жүргізді. Ол американдық Gap жапон нұсқасын жасауды армандады: алдымен Жапония нарығын жаулап, кейін батысты көздеді.

Тадаси қателіктер  жасап, оны тез түзетті

Алғашқы қадамдар дұрыс емес болды. Өндіріс басшысы Йошихиро Кунидің айтуынша, компания қала сыртынан  алғашқы дүкендерді ашып, сапаға қарағанда қолжетімді бағаға көбірек қамқорлық жасады. Сондықтан Жапонияда Uniqlo әлі де дискаунтер беделі бар.

Бұл қателікті тамырынан бастап түзеті ушін технологиялар арқылы имиджді өзгертуге тырысты. Жапондық Toray химиялық компаниясымен бірге (авиация үшін көміртекті талшық және ауруханаларға арналған инфекцияға қарсы костюмдер өндіреді) Uniqlo арнайы жылу сіңіретін матаны әзірледі, енді ол термобелье тігеді: майки, сүңгуірлер және легинстер. Кейінірек компанияда оңай кебетін киім-кешек пен киім-кешек пайда болды. Жылы айларда бұл сызғыштар жақсы сатылады.

Бүгінде Uniqlo 2000 дүкендері бар. Янаи Жапония нарығында міндетті орындап, жергілікті Gap болды: Жапонияда 1000 Uniqlo нүктесі-127 000 адамға арналған  дүкен құрылған. Токиода флагман Uniqlo 12 қабатты алатын алаңы бар. АҚШ — та 2500 дүкен бар. Яғни 130 000 адамға бір дүкен салынған. Марканың ұстамды минимализмі бүкіл Азия бойынша жақсы көреді,желі дүкендерінің төрттен үш бөлігі осы өңірде орналасқан. Қытайда бренд онлайндағы фэшн-ритейлдің көшбасшысы болып үшінші жыл қатарынан танылды.

Батыс нарығында  Uniqlo қиындықтар байқалды. Янаи 2001 жылы Лондоннан шыға бастады. Англияда “флисовый бум”матасынан тігілген өнімдер көп болды,  ал Uniqlo-да осы матадан жасалған өнім  едәуір аз  бөлігін құрады. Екі жыл ішінде елде 20 ірі дүкен ашылды, алайда 2003 жылы олардың 16-сы жабылды. Британдықтар жапон киімін алудың пайдасын түсінбеді. Еуропалық және американдық адамдар Uniqlo дүкеніне әдеттегі ақ футболка немесе жақсы төменгі киім-кешек үшін келуге болады, бірақ брендтің сәніне ешқандай қатысы жоқ деп есептеген. Маусым өзгереді, бірақ ассортименті бұрынғы күйінде қалады: мысырлық мақтадан жасалған топ, классикалық шалбар және бір түсті жапсырылған көйлектер. Басты бәсекелесі, алып ритейл-машина Inditex, ультрамодтық заттардың демократиялық көшірмелерін штампылап жатқанда, жапон компаниясы әдеттегі адамдар үшін әдеттегі киім жасайды және жай ғана өз ұстанымы бойынша жұмыс жасайды.

Uniqlo принципі «таңертең ойланбастан әрі жылдам киіну керек» дейді.

Жапониялық бизнесмен  Франция нарығын қалай  жаулады

Британ нарығында шоқ басқан бизнесмен, басқа елдерде Uniqlo дүкендерін ашуды өте баяу және ұқыпты ойластырды. Мысалы, Бельгияда тек үш дүкен бар, ал Испанияда Inditex тек екі дүкенжұмыс істеп жатыр.

Янаи 2006 жылы тағы да тәуекелге бел байлап, АҚШ-тың Манхэттендағы ең стильді аудандарының бірінде бірінші дүкен ашты.

Сол кезде сарапшылардың айтуынша, жапондық дүкенді бағаламады. Дегенмен, $89 доллар кашемир джемперлері (жеңілдіктер кезінде олардың бағасы екі есе төмендеді)  мұндай жағдай американдықтарды бірінші қыста жүректерін  жаулап алды. Бүгінде Uniqlo АҚШ-та 50-ден астам дүкен бар, бұл нарықтағы ең жылдам жамып келе жатқан бренд болып табылады.

Янаи Еуропада азиялық стильді, талғампаздықты насихаттау керек екенін түсінді. Париж стилі туралы аңызды — жай киіну, ыңғайлылыққа көңіл бөлу бүкіл әлем бойынша сатып алушыларды таң қалдырады. 2005 жылы Fast Retailing тіпті екі француз брендін сатып алып,өз киімдерін шығара бастады. Uniqlo алғашқы дүкені 2007 жылы Парижде ашылды, енді Францияға Uniqlo — 26 еуропалық дүкендерінің жартысы келеді. Бүкіл еуропалық нарық қазір брендтің түсімінің 4% – ын құрайды. Көптеген француз нүктелері Paris Opéra немесе Bazar del’ Hôtel de Ville және Paris Printemps сияқты жерлерде орналасқан.

2016 жылдан бастап Uniqlo Француз дизайнерлері және  сәнді үйлермен бірлесіп жұмыс істейді. Мысалы, коллаборация жапон маркасы бұрынғы Hermès дизайнері Кристофер Лемермен, Француз Vogue экс-бас редакторы Карин Ройтфельд және дизайнер Инес де ля Фрессанжмен жасалды. Дизайнерлік коллекциялардың заттарын шектеулі мөлшерде шығарады, ал олардың жарнамасы, соның ішінде ірі батыс БАҚ-тарында, сату басталардан бірнеше ай бұрын іске қосылады.

Ресей Жапон маркасына қалай көмектесті

Ресейлік нарыққа жапон маркасы 2010 жылы шықты,бірақ  минимализм пайда болғанда дами бастады. Егер 2015 жылы Ресейге Uniqlo жаһандық сатылымының 2% – ға жуығы келсе, 2020 жылға қарай үлесі 7-8% – ға дейін артады деп жоспарланған. 2017 жылы компания төрт ресейлік қаланы игерді-миллионник, ал Uniqlo дүкендерінің саны бойынша Ресей басқа еуропалық мемлекеттерді басып озды. 2017 жылдың қыркүйек айында Mitsubishi Corporation Ресей Uniqlo бөлімшесінің 25% акциясын сатып алды. Ақыр соңында, соның ішінде Ресейдегі жақсы нәтижелердің арқасында (елдер бойынша нақты сандар компания өз есептерінде әкелмейді), Uniqlo Еуропадағы сату суретін түзете алды және тарихта тұңғыш рет шетелдік нарықтарда Отанға қарағанда көбірек пайда алды.

Бүгінде компанияның операциялық табысы жылына 30% – ға жуық өсіп келеді. Холдингтің сату көлемі $18,2 млрд — қа жақындады және олардың 70% – ы Uniqlo-ның еңбегі: бренд қазірдің өзінде $7,5 млрд-қа бағаланған әлемдегі ең қымбат брендтердің тізіміне кіреді.

Басқа материалдар

Яндекс.Метрика
Back to top button